Ingezonden brief winkelier Promenade: Ook Rokado e.v.a. op Promenade zijn tegen plan "CW"

25 oktober 2005

Beste SP,

Ook wij zijn tegen het plan centrum west. Al jaren wordt er gepraat over de niet afgeronde Pastoorspiering en Promenade. De winkels die op de Promenade zitten bestaan daar meestal al heel wat jaren in Uden. Wij weten dan ook niet waarom wij achter een blok beton moeten verdwijnen. Meneer Bakermans houdt maar weinig rekening met zijn eigen "Udense" mensen. Wij zitten daar al meer dan 20 jaar.

En zo bestaan op de Promenade toch veel winkels al heel wat jaren. Hoezo loopt het daar niet goed? Er zijn maar weinig winkels die dat ook kunnen zeggen. Wij snappen echt niets van al die opgelegde plannen.

Het voortbestaan van deze gezellige eigen winkels wordt ook bedreigd door al deze grootse bouwplannen. Het gaat hier om allemaal kleine ondernemers die voor hun eigen brood werken. Maar meneer Bakermans vindt winkelketens veel interessanter.

Dat er leegstand is van winkelpanden dat maakt niet uit. Ook daar hoeven we ons niet voor in te zetten. Nee groot, groter, grootst. Een Grote Opknapbeurt is natuurlijk niet weg. Dat hadden ze al jaren geleden moeten doen. Ze zijn nu om de hoek bij het zwembad begonnen. Maak een leuk en gezellig dorps Pastoorspieringsstraat. HELEMAAL. Dus trek het gewoon door. Volgens mij scheelt dat heel wat in de centen. En als de binnenkomst in Uden bij de St. Janstraat goed wordt geregeld; broodnodige parkeerplaatsen daar op de hoek, dan ziet Uden er al weer heel wat beter uit.

Ook de winkeliersvereniging staat achter meneer Bakermans. Dat vernamen wij als lid in het Udens Weekblad. Meteen gebeld dat wij daar niet mee eens zijn. Maar ja, ze kunnen niet voor een lid spreken. Maar aan de leden is nooit wat gevraagd en tijdens vergaderingen niet over gesproken.

Diep teleurgesteld in de vereniging, waar we ook al 20 jaar lid van zijn, hebben wij voor het komende jaar opgezegd. Weer een lid minder schijnt ze niet te deren. Wij zijn op geen enkele manier benaderd om ons van gedachte te veranderen. Volgens ons zijn we nu al uit het bestand omdat we de open zondag aankondiging van 25 september ook al niet meer kregen. Ook hier eigen mensen minder belangrijk. Past goed bij meneer Bakermans.

Ach, als kleine zelfstandige ondernemer zullen wij heel alleen hard moeten vechten voor ons voortbestaan. Gelukkig dat er toch nog enkele mensen bij de gemeente zitten die tegengas geven aan deze hoogdravende.....

Mvrg Jolanda Klaassen