SP Actueel november: Multicenter krijgt vaste plek.

4 november 2009

SP Actueel november: Multicenter krijgt vaste plek.

SP zorgt dat Bakermans waakzaam moet blijven voor overlast in de buurt.

Na jarenlange omzwervingen door Uden, eerst de Hyacintstraat en daarna het voormalige PTT-gebouw, krijgt het Multicenter een vaste plaats in Uden. Deze plaats is aan de voormalig Pius X –school aan de Elisabethstraat, waar op dit moment Vivaan (opbouwwerk) is gevestigd.

De SP heeft jarenlang aangedrongen om voor het Jongeren Muliticenter een vaste plaats te zoeken.

Door deze vaste plek moest er natuurlijk in overleg met de omwonenden gekeken worden of de aanbouw goed inpasbaar is in de omgeving. Er is overleg geweest met de omwonenden door middel van een klankbordgroep uit de buurt, maar wat niet is gebeurd dat de wensen van de omwonenden in het plan zijn opgenomen. Daarnaast heeft wethouder Bakermans de angst voor toekomstige overlast niet weg kunnen nemen.

Hieruit concludeerde de SP-fractie en alle andere raadsfracties in de gemeenteraad dat de wethouder zeer slecht gecommuniceerd heeft met omwonenden.

Om alsnog met elkaar in gesprek te komen over het Multicenter heeft de SP een motie ingediend waarin staat dat wethouder Bakermans een comité van Waakzaamheid in moet stellen. In dit comité van Waakzaamheid, met daarin alle belanghebbenden, worden alle zaken rond overlast van het toekomstig Multicenter aan de Elisabethstraat besproken. Je moet natuurlijk altijd in gesprek blijven met je burgers en niet de boel de boel laten. De Motie is in meerderheid aangenomen in de raad.

Wim Somers, SP-raadslid