Verkiezingen 12 september 2012

8 mei 2012

Verkiezingen 12 september 2012

Momenteel is de SP druk met de voorbereiding van de verkiezingen voor de Tweede Kamer op 12 september 2012. Tot 10 mei loopt de termijn dat leden zich kunnen opgeven voor de kandidatenlijst en afdelingen mensen kunnen voordragen. Het verkiezingsprogramma en kandidatenlijsten zullen besproken gaan worden tijdens ledenvergaderingen, op de regioconferenties en zal uiteindelijk door de leden vastgesteld worden op het XIX congres op 30 juni 2012.

Wilt u van dichtbij zien hoe het programma en de kieslijst tot stand gaan komen dan bent u van harte welkom om deel te nemen aan de discussies. U zult als lid van de partij nog een uitnodiging ontvangen voor de ledenvergadering afdeling Uden. Tijdens deze vergadering zullen ook de afgevaardigden gekozen worden die naar de regioconferentie en XIX congres gaan.

Het is natuurlijk mooi om te zien hoe e.e.a tot stand komt, maar het echte werk is de campagne zelf. Om duidelijk te maken dat Nederland een echte keus gaat krijgen roepen we al onze leden op om waar mogelijk hun steentje bij te dragen in de campagne. Wil Nederland een beetje doormodderen of gaan we kiezen voor mensen en ons land weer fatsoenlijk en normaal inrichten?

Het is ook erg belangrijk dat mensen doorkrijgen dat het verhaal van de SP zeer realistisch is. Als partij hebben we goed nagedacht over onze voorstellen. Onze voorstellen zijn uitvoerbaar en stralen perspectief uit. Onze voorstellen vertonen ook onderling samenhang, want een maatschappij is meer dan de optelsom van individuen. Onze voorstellen in het verkiezingsprogramma zijn natuurlijk nog niet bekend, maar de rapporten die de SP continu presenteert laten zien welke kant we op willen. Deze rapporten kunt u op de landelijke website vinden.