Predikanten steunen SP

29 augustus 2012

Predikanten steunen SP

Vandaag krijgen we steun vanuit een voor ons niet vanzelfsprekende groep. Een groep predikanten en andere Christenen die actief zijn in verschillende Nederlandse kerken presenteren deze week een manifest 'Sociaal in plaats van liberaal' en pleiten hierin tegen het neo-liberalisme. Deze dominees geven aan dat ze hun aarzelingen omtrent de SP hebben overwonnen en roepen Christenen op om vooral links te stemmen en daarbij de SP zeker niet uit te sluiten. De SP is voor hen namelijk de partij die zijn anti-neoliberale politiek trouw zal blijven.

Hier een deel uit manifest: "Wij geloven dat bij de komende verkiezingen de mogelijkheid aanwezig is om het verlangen van velen naar een andere samenleving politiek te vertalen. Wij roepen onze medekerkleden op om de kansen van dit moment te verstaan en te grijpen. Om op 12 september bij het bepalen van hun stemkeuze het verzet tegen de neoliberale ontwikkelingen leidend te laten zijn. Om mee te werken aan een politieke omkeer in ons land, weg van de oude politiek van bezuinigen en uithollen van de sociale samenhang, op weg naar een samenleving voor allen. Daarvoor is linkse samenwerking nodig met als uitgangspunt bestrijding van neoliberale politiek. Bij een dergelijke samenwerking is de SP onontbeerlijk. Wij hebben onze aarzelingen ten opzichte van de SP overwonnen. Wij rekenen erop dat deze partij naar deze samenwerking streeft en zelf haar anti-neoliberale politiek trouw blijft, ook als ze gaat regeren."