HANDEN THUIS RUTTE - 6 april landelijke demonstratie Den Haag

3 april 2013

HANDEN THUIS RUTTE - 6 april landelijke demonstratie Den Haag

Breng de strijd voor de thuiszorg van Uden naar Den Haag!! Op zaterdag 6 april organiseert de AbvaKabo, ondersteund door tal van actiegroepen en de SP, een grote demonstratie in den Haag tegen het kabinetsplan om 100.000 banen in de thuiszorg te schrappen. De demonstratie vindt plaats van 12.00 - 15.00 uur. Op het Malieveld wordt iedereen verzameld en vanaf daar zal een Mars voor de thuiszorg door Den Haag gaan.

De demonstratie richt zich op de slechte plannen die dit kabinet heeft met de thuiszorg. Als de plannen uitgevoerd worden komen 100.000 mensen zonder werk te zitten. Dat zijn 200.000 handen die ervoor zorgen dat mensen langer thuis kunnen wonen, langer in hun vertrouwde omgeving blijven. Dat zijn 200.000 handen die ervoor zorgen dat zorg betaalbaar blijft. Dus Rutte, handen thuis van de thuiszorg!.

Tijdens het eerder georganiseerd Grote Thuiszorg Debat begin februari in Utrecht hebben meer dan 1600 thuiszorgmedewerkers er bij Tweede Kamerleden op aangedrongen om niet in te stemmen met deze plannen. "Wij strijden niet alleen voor onze banen. We zijn vooral boos dat de ouderen hun zorg verliezen’’, aldus thuiszorgmedewerkster Astrid uit Rotterdam. Toen is besloten tot een grote demonstratie in Den Haag op zaterdag 6 april. Er worden duizenden thuiszorgwerkers verwacht op deze dag.

Steun deze thuiszorgmedewerkers door 6 april ook te komen naar Den Haag. Steun de actie ook door mee te doen met de actie "Handen thuis Rutte!". Meer informatie is te vinden op de website: www.strijdvoorthuiszorg.nl