Eerste campagneweek

28 februari 2014

Eerste campagneweek

De eerste week campagne zit erop. We hebben al heel wat verkiezingskranten afgegeven in diverse wijken in Uden.

Bij het huis-aan-huis afgeven van onze verkiezingskrant krijgen we soms de vraag waarom we dat niet gewoon in de brievenbus gooien. Op de eerste plaats omdat onze krant zo beter gelezen wordt, het scheelt of je de krant net van iemand hebt gekregen of dat je deze vindt tussen een stapel ander papier. Op de tweede plaats omdat we zo in gesprek kunnen met mensen. We horen zo wat er leeft en waar de onvrede zit.

Deze keer horen we vaak dat mensen zich ongerust maken over alle veranderingen die op de gemeentes afkomen. Mensen vragen zich af, of en hoe de zorg straks door de gemeente geregeld gaat worden. Het is goed om te horen dat mensen weten wat er speelt en waar deze verkiezingen over gaan.

Willen we naar een maatschappij waar iedereen het zelf maar moet uitzoeken en tegenslagen worden afgedaan als een beetje pech en ziektes als een ongemakje. Of willen we een menselijke maatschappij waar er naar elkaar wordt omgekeken. De SP gaat voor het laatste, een menselijke maatschappij, 100% sociaal.