Internationale vrouwendag

10 maart 2014

Internationale vrouwendag

Gisteren was de manifestatie in het kader van de internationale vrouwendag in Markant. Het thema was economische onafhankelijkheid van vrouwen en armoede.

Helaas kwam het thema niet echt van de grond en was het vooral een gezellig samenzijn. Jammer omdat de armoede in Nederland en ook Uden aan het toenemen is. Volgens cijfers zijn meer dan 600.000 gezinnen in armoede vervallen en groeien 380.000 kinderen op in armoede. We vinden dit onacceptabel. We willen dat de gemeente zich veel meer inzet om deze armoede te bestrijden. Momenteel krijgen we veel klachten dat de hulpverlening in Uden bureaucratisch en langzaam is. Klachten komen van inwoners uit Uden maar ook van meerdere professionele bewindvoerders. Door het niet of laat helpen komen mensen verder in de problemen en lopen schulden op. Dit moet en kan beter.

Het beste middel tegen armoede is inkomen. Als SP hebben we voorstellen waardoor banen behouden blijven voor fatsoenlijk loon en er banen bijkomen. Het realiseren van meer betaalbare woningen en het energie zuinig maken van bestaande woningen zal veel werkgelegenheid opleveren. Ook willen we dat de banen in de thuiszorg bljven bestaan en normaal betaald worden.

Help de SP op 19 maart om de armoede in Uden te bestrijden door op de SP te stemmen. Samen kunnen we dit probleem aanpakken en ervoor zorgen dat minder kinderen en gezinnen buitengesloten worden en in armoede vervallen.